Dialog cu poetul

Joi am avut parte de o injecție culturală plasată direct în venă, urmându-i o supradoză de poezie și somități în acest domeniu.(încercarea mea eșuată de a fi plastic)

La invitația profesoarei mele de didactica limbii și a literaturii române, doamna Emanuela Ilie, am participat la două evenimente superbe cu și despre poezie și critică literară.

Prima manifestare a minților luminare la care am participat cu emoția unui boboc de clasa întâi a fost ca parte din publicul evenimentului ”Scriitori în școli”.

Imagine

Patru persoane minunate ( Adi Cristi, Paul Gorban, Valentin Talpalaru și, desigur, Emanuela Ilie) au fost ținta întrebărilor noastre, ca într-un final, fiecare dintre ei să împartă cu noi o linguriță din uriașa lor înghețată cu ciocolată (metaforă pentru creația lor literară și da! mi-e poftă de înghețată cu ciocolată). Partea cu recitări a fost preferata mea și o spun cu mâna pe suflet; am audiat poeme precum „Copacul din mine”, „Despre infinit și lucruri mărunte”, „Un cont de socializare” și, de ce nu, „Pastel cu sâni” (rumoare și chicoteli în sală…dovada că nu ne maturizăm niciodată). Am încercat să fac niște poze, dar am fost rugat politicos și subtil să îmi închid telefonul.

Mai spre seară, am purces la Biblioteca Județeană „Gh. Asachi” la o nocturnă literară.

Imagine

Dacă la prima manifestare m-am simțit puțin agramat și incult, la nocturnă m-am simțit ca un intrus cultural. În primul rând, toată lumea cunoștea pe toată lumea (personal sau după operă). Apoi, toată lumea era talentată. Am scrijelit și eu poezii la viața mea ( câtă senectute din partea mea), dar văzând sacii de talent purtați de oamenii din acea sală de lectură, m-am ascuns în spatele revistei Cronica și am ascultat cuminte poeziile și fragmentele de proză. Mi-au plăcut enorm Larissa Danilov, Bogdan Federeac, Vlad A. Ghiorghiu și Constantin Acosmei. Deși sunt un fan pronunțat al catrenului cu rima și ritm fix ( oamenii aruncând cu pietre în mine când recunosc asta), am fost profund impresionat de acest eveniment…așa în caltate de cititor amator.

IMG_1608

IMG_1610

Închei abrupt, pentru efect poetic.

 autsaidăr

mă simt intrus pe-o autostradă de camioane.

eu, însumi, fiind o căruță cu 3 roți.

un tipar, căruia nu mă potrivesc.

ce sunt eu? autsaidăr

(alexandru t. – 10.11.2013)

Lasă un răspuns

